Sdružení Prosaz provozuje telefonickou krizovou linku pro zdravotně postižené děti a mládež

30.3.2008

Sdružení Prosaz provozuje telefonickou krizovou linku pro zdravotně postižené děti a mládežObčanské sdružení PROSAZ otevřelo 1.listopadu 2007 bezplatnou telefonickou krizovou linku doplněnou o další odborné služby zdravotně postiženým dětem, mladistvým a jejich nejbližším. číslo bezplatné linky 800 246 642 Linka zprostředkovává klientům komplexní péči, umožňuje odborně a aktuálně konzultovat problémy související s postižením, kompenzačními pomůckami, řešit náhlé krizové situace a využít poradenskou pomoc v životních situacích, které klienti přechodně nemají možnost řešit vlastními silami.

Na lince působí odborně vyškolení konzultanti, kteří spolupracují s externími odborníky na jednotlivá témata (psycholog, speciální pedagog, právník, lékař a terénní sociální pracovník)

Linka je k dispozici 24 hod. denně. Leták na linku naleznete zde (ve formátu pdf).

Služba zahrnuje :

1) telefonickou krizovou pomoc
(linka telefonické krizové pomoci - TKP spočívá v jednorázovém nebo opakovaném telefonickém kontaktu klienta s odborně vyškoleným konzultantem - působnost v rámci celé ČR)
 
2) odbornou konzultaci
(poradenství a pomoc při obstarávání sociální, právní, pedagogické, zdravotní a psychologické pomoci - konzultace v oblasti vzdělávání, případně pracovního uplatnění pro celou ČR)

3) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů, při obstarávání osobních záležitostí
(pomoc při vyřizování běžných záležitostí, pomoc při komunikaci aj. - zejména pražští klienti)

4) navazující služby
( možnost využívání dalších aktivit sdružení - asistenční služba, rehabilitační a rekondiční pobyty, dětské tábory, kulturní a společenské akce, sportovní aktivity vhodné i pro velmi těžce postižené jedince - pro celou ČR)

Bližší informace o lince telefonické krizové pomoci a poradenství na tel. 775 577 519 - Hana Černohousová, případně e-mail: linka@prosaz.cz 
www.prosaz.cz

Podrobné informace naleznete ZDE

Občanské sdružení PROSAZ bylo založeno roku 1991 jako zájmová organizace, která sdružovala především zdravotně postižené z celé České republiky se stejnými zájmy a podobným stylem trávení volného času. Postupem času však organizace získávala na síle a jméně a stávala se čím dál tím více profesionální.

Stále zůstává jako hlavní oblast péče o zdravotní a zdravotně-sociální stav postižených. Zde je kladen důraz především na účinnou rehabilitaci. Jako vhodné se v této oblasti ukázalo pořádání rehabilitačních a rekondičních pobytů, na kterých jsou využívány efektivní metody rehabilitace. To má za následek přímý dopad na zdravotní stav jedince a jeho obranyschopnost proti vnějším nepříznivě působícím faktorům.

V roce 2001 se činnost sdružení poprvé podstatně rozšířila o oblast zaměstnávání zdravotně postižených. Pracovníci sdružení se aktivně snaží vyhledávat nové pracovní pozice, ale i poskytovat zájemcům kvalifikované a užitečné rady.
Druhé zásadní rozšíření činnosti bylo ve IV.Q roku 2001, kdy bylo zřízeno Centrum denních služeb, které pomáhá řešit problémy nejen zdravotně postiženým. Každý, kdo do centra zavítá, najde zde pochopení a pomoc. Své problémy může konzultovat se sociálním pracovníkem či právníkem, může se dozvědět řadu užitečných informací a rad. Může zde také využít možnost přístupu na Internet. Zároveň s centrem se podařilo získat prostory pro rehabilitaci v přízemí domu v Kodymově ulici.

Začátkem roku 2003 zde začala vykonávat činnost domácí péče a v září roku 2003 také rehabilitace. Především díky vstřícnosti firem se podařilo vybavit tyto prostory masážními stoly, vertikalizačním stolem, přístroji na elektroléčbu a dalšími rehabilitačními pomůckami. Na domácí péči, rehabilitaci a centrum denních služeb úzce navázala v roce 2003 zřízen tísňová linka.
Vznikla jako reakce na zhoršující se zdravotní stav obyvatelů bezbariérového domu v Kodymově ulici a také jako linka pomoci pro ostatní spoluobčany. Je v provozu 24 hodin denně, 365 dní v roce a poskytuje jistotu v případě nouze, úzkosti či nenadálých situacích. Klienti u nichž zdravotní stav vyžaduje nepřetržité sledování jsou napojeni na přímou linku pomocí technického zařízení, které zabezpečí spojení s operátory pouhým stisknutím tlačítka či hlasovým povelem.

Na konci roku 2004 byla zavedena asistenční služba také v bezbariérovém domě v ulici Kpt. Stránského na Černém mostě. Obyvatelé tohoto domu zůstali bez pomoci z důvodů skončení civilní služby ke konci roku 2004.

V průběhu roku 2005 byla vedena jednání o poskytování služeb také v bezbariérovém domě v ulici Hornomlýská, kde projevili obyvatelé o nabízené asistenční a sociální služby zájem. Proto v posledním čtvrtletí tohoto roku, zde byla zavedena z vlastních prostředků asistenční služba.
 

Autor: www.prosaz.cz   |   Sekce: Občanské aktivity   |   Tisk   |   Poslat článek známému


Diskuse

Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek



Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018

KAUZA 5 - občanský zpravodaj Prahy 5